streda 31. marca 2010

"V samote mi múdrosť zjavuješ." Žalm 51

Čítam knihu od Guya Gilberta (francúzsky kňaz a vychovávateľ)- Evanjelium podľa svätého lotra. Nie som ďaleko - čítam ju vlastne veľmi pomaličky, už od Vianoc. Včera pred spaním som si dočítal 16. kapitolu. Volala sa "Krása spasí svet". Už od začiatku myslím bolo známe, že ak niekto chcel meditovať, kontemplovať, tak lepšie miesto ako príroda si na to vybrať nemohol. Byť obklopený stvorením a chválospevmi prírody v podaní spevu vtákov či žblnkajúcej vody v potoku.To ticho a samota. Je to proste úžasné. Dnešný svet sa vyhýba tichu. To je škoda. Hlavne teraz, keď má toľko problémov.

"V samote mi múdrosť zjavuješ." Žalm 51


"Žijem pre dnešný deň" - to je motto mojich posledných dní, ktoré som mal možnosť prežiť. Žiť pre Krista je super. A je to i super ťažké. Ale po takýchto dňoch máte potom úplne iný pocit. Lepší... že neboli premárnené. A i keď vidíte, na čom všetkom ešte musíte pracovať, stále je to lepšie.
Za ten čas som úplne zabudol na to všetko okolo školy a tak. Pripomenul mi to až dnes ráno otec. Opäť som si uvedomil, ako ľahko sa viem pripraviť o pokoj. Stačila jedna otázka a takmer mi rupli nervy. Úplne som zabudol myslieť na svoju budúcnosť v tom ponímaní, že čím sa uživím a podobne. Niekedy pochybujem i o škole, i o grafike. Nemám to ešte stále vyriešené... Tieto dni boli proste krásne. Starať sa o ľudí, starať sa o prírodu. To bolo krásne. Možno je to zlé, nesprávne - myslieť, vlastne nemyslieť na seba a svoju budúcnosť. Mne osobne pri tom všetkom mi to príde až druhoradé. Neviem. Chápem rodičov, že sa trápia. Že chcú, aby som bol zabezpečený do života. Žeby som nemusel drieť. Ale - čo by som bol, ak by som Lásku nemal? Čo by mi osožilo, keby som mal všetko na svete, ale Lásku by som nemal? Pre mňa je prvoradý Boh. A aj keď to tak stále nevyzerá, je prvoradé pre mňa to, aby bol prvoradý pre mňa Boh.

"V samote mi múdrosť zjavuješ." Žalm 51

Je strašné byť zmietaný v otázkach a v predstavách možných odpovedí.
Je dobré vedieť, že je pri vás a že vám pomôže.

Žiadne komentáre: