piatok 22. mája 2009

Čudo? ... čudny život... Život???_____ život

... pytate sa prečo taký zvláštny nazov? titulok? pozrite si za sebou filmy Fountain a Machinist a mozno pochopite... co sa ich tyka tak fountain sice bol cudnejsi, zvlastnejsi, tajomnejsi a myslim ze tymto jednim pozretim som ho este uplne nepochopil, ale pacil sa mi asi viac... mozno kvoli situacii v ktorej som teraz i ja. Mechanik rozprava zvlastny, mysteriozny, strasny pribeh chlapika, Trevora Reznika, mechanika... o tom ako mu jedna chyba znicila zivot, utekal pred pravdou tak dlho... ale nakoniec sa k nej dopatral a vyriesil to myslim ze spravne... na tom filme sa mi pacili detaily, s ktorymi reziser pracoval velmi opatrne a presne - mam rad ked je praca vykonana precizne.. ale Fountain? prameň... bol to... napada ma velkolepy ale myslim ze po par mesiacoch tak hovorit nebudem. Prečo umierame, prečo musime trpiet stratou blizkej osoby? V čo veriť? Sme schopný všetkeho? i zastaviť smrť? .. najviac sa mi pacilo ako reziser prekryl majsku kulturu, budhizmus, ateizmus a krestanstvo medzi seba a spravil to naozaj pekne, myslim... pre mna ako krestana to vyzeralo tak ze vsetko speje k jednemu Bohu, tomu pravemu.. a smrť? velke strasidlo ludstva, ale je to koniec? ak som spravne pochopil koniec filmu tak i reziser uz pochopil vyznam smrti. To nie je koniec. Tak ako koncil i film Knowing :" to nie je koniec, je to len zaciatok "

Žiadne komentáre: